Προγράμματα σε ομάδες
Ομάδα Σχολικής Προετοιμασίας | |
Στην ομάδα αυτή μπορούν να υπάρξουν παιδιά που έχει αποφασισθεί η ένταξη τους στην Α' Δημοτικού. Ο αριθμός που συστήνει αυτή την ομάδα είναι 4-6 παιδιά. Χαρακτηρίζοντας την ως τάξη προσομοίωσης, με δραστηριότητες κλιμακωτής απαίτησης ορίζουμε στόχους όπως: τη διατήρηση των κανόνων που διέπουν μια σχολική τάξη, την οργάνωση του παιδιού στο τραπέζι εργασίας, την συνεπεία στο χρόνο, τη διαχείριση θεμάτων που μπορεί να υπάρξουν από τη δυναμική της ομάδας ή που σκόπιμα δημιουργεί ο θεραπευτής, τη διατήρηση πόλων, καθώς και τη συνέπεια τους ως προς την υποχρέωση τους για την παράδοση των εργασιών. |
|
Χοροθεραπεία | |
Μέσα από τη ρυθμική κίνηση, το χορό και το τραγούδι, η χοροθεραπεία στοχεύει να βελτιώσει την αντίληψη του χώρου και του χρόνου, τη σχέση που έχουμε με το σώμα μας και με τους άλλους και να αναπτύξει τη φαντασία. Διεξάγεται πάντα μέσα σε κλίμα χαράς και παιχνιδιού με συγκεκριμένους κανόνες και δομή. Αποφορτίζει μυϊκές εντάσεις και επιθετικότητα ενώ ενισχύει τη δημιουργική έκφραση και την επικοινωνία του παιδιού. | |
Θεατρικό Παιχνίδι |
|
Το θεατρικό Παιχνίδι είναι μια διαδικασία χαράς όπου το παιδί παίζει και επικοινωνεί με άλλα παιδιά μέσα απο τις ανάγκες του και με βάση τις δυνατότητες του. Του δίνεται η ευκαιρία μέσα απο παιχνίδια, δράσεις και ασκήσεις να απελευθερωθεί απο σύμφυτες και επίκτητες συστολές και αναστολές και να αναπτύξει τη δημιουργική του φαντασία. Να πάρει ρόλους, να αναπαραστήσει, να συμβολίσει και να εκφραστεί σε ψυχοκινητικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο. |
|
Ομάδες Κοινωνικών Δεξιοτήτων | |
Τα πρώτα χρόνια ενός παιδιού θέτουν τη βάση για την μελλοντική του επιτυχία στον τομέα της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι κοινωνικές δεξιότητες που θα αναπτύξει παίζουν καθοριστικό ρόλο στον τρόπο προσέγγισης και αλληλεπίδρασης με τα άλλα παιδιά Όταν ένα παιδί βιώνει θετικές εμπειρίες μέσα από το παιχνίδι και τη συναναστροφή με συνομηλίκους, καταφέρνει να αναπτύξει δεξιότητες που απαιτούνται σε πιο σύνθετες κοινωνικές σχέσεις. Αντίθετα, τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις κοινωνικές δεξιότητες μπορεί να αισθάνονται απομονωμένα και να εμφανίζουν χαμηλή αυτοπεποίθηση (πχ. δυσκολεύονται να συμμετέχουν μέσα στη τάξη, να παίζουν με τα άλλα παιδιά στην παιδική χαρά, να ακολουθούν κανόνες κλπ). Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε με στόχο την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων, λαμβάνοντας υπ' όψιν ότι για την αλληλεπίδραση εκτός από τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες απαιτούνται και άλλες δεξιότητες όπως αισθητηριακές, κινητικές, λεκτικές και γνωστικές. |
|
Λειτουργούν ομάδες δημιουργικής απασχόλησης (θεατρικό παιχνίδι, τεχνικές δραματοθεραπείας, μουσικοκινητική αγωγή κλπ.) με στόχο την κοινωνική αλληλεπίδραση των παιδιών. |