Εκπαιδευτικές δραστηριότητες
Παιδοψυχιατρική εξέταση | |
Ψυχολογική εκτίμηση (τέστ ψυχομετρικά, νοημοσύνης και προσωπικότητας) |
|
Εργοθεραπεία |
|
Αποσκοπεί στην ανάπτυξη και λειτουργικότητα του παιδιού όσον αφορά την οργάνωση και δόμηση συμπεριφοράς, τις κινητικές δεξιότητες (αδρή λεπτή κινητικότητα, αμφίπλευρο κινητικόσυντονισμό, γράφο κινητικότητα κ.λ.π.), χώρο - χρονικό προσανατολισμό, τις δραστηριότητες καθημερινής ζωής, καθώς και τις κοινωνικές δεξιότητες. | |
Αισθητηριακή ολοκλήρωση / SENSORY INTERGRATION (S.I.) | |
Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, ονομάζεται η ικανότητα του εγκεφάλου να ερμηνεύει και να οργανώνει πληροφορίες που δέχεται από τα αισθητηριακά συστήματα της όρασης, ακοής, γεύσης, όσφρησης, ισορροπίας, βαρύτητας, θέσης και κινητικότητας. Πιθανά προβλήματα Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης μπορεί να έχουν σαν αποτέλεσμα: • Υπερευαισθησία ή ανοχή σε άγγιγμα, κίνηση, φώς και ήχους. • Επίπεδο Δραστηριότητας ασυνήθιστα υψηλό ή χαμηλό (Υπερκινητικότητα ή αντίθετα πολύ αργούς ρυθμούς με γρήγορη κόπωση) • Αδυναμία συγκέντρωσης προσοχής •Δυσκολίες στον κινητικό συντονισμό • Φτωχή ισορροπία • Χαμηλή αυτοπεποίθηση και προβλήματα συμπεριφοράς • Καθυστέρηση στην Ομιλία και στις Ακαδημαϊκές Επιδόσεις (Μαθησιακές Δυσκολίες) |
|
Λογοθεραπεία | |
Στοχεύει στην αντιμετώπιση και αποκατάσταση των αναπτυξιακών διαταραχών της γλωσσικής έκφρασης και αντίληψης, των διαταραχών της άρθρωσης, τραυλισμού, δευτερογενών διαταραχών της ομιλίας που μπορεί να οφείλονται σε νοητική υστέρηση, κώφωση, νευρολογικές διαταραχές, διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή κ.λ.π. | |
Συμβουλευτική γονέων | |
Υποστήριξη γονέων με στόχο την αντιμετώπιση των δυσκολιών του παιδιού και των δυναμικών των σχέσεων της οικογένειας. | |
Ψυχολογική Υποστήριξη - Ψυχοθεραπεία | |
Αντιμετώπιση συναισθηματικών διαταραχών παιδιών και εφήβων. | |
Ειδικό Μαθησιακό | |
(Αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών - Δυσλεξία) Αντιμετωπίζει δυσκολίες ανάγνωσης, γραφής, ορθογραφίας, αριθμητικής είτε ώς συνέπεια ειδικής εξελικτικής μαθησιακής δυσκολίας (δυσλεξία), είτε ώς απόρροια νοητικής υστέρησης, ψυχολογικών δυσκολιών και ελλειμματικής προσοχής. |
|
Ειδική Διαπεδαγώγηση | |
Απευθύνεται σε παιδιά κυρίως προσχολικής ηλικίας με προβλήματα συμπεριφοράς, οργάνωσης, επικοινωνίας καθώς και δυσκολίες στις γνωστικές και αντιληπτικές ικανότητες. | |
Παιγνιοθεραπεία | |
θεωρώντας το παιχνίδι ώς δημιουργικό, εξελικτικό και θεραπευτικό μέσο, δημιουργεί ένα πλαίσιο ελεγχόμενο και ασφαλές ώστε το παιδί να επεξεργασθεί αρνητικές εμπειρίες, να εξερευνήσει τα συναισθήματα του και να ενισχύσει την αυτοεκτίμηση του. | |
Μουσικοθεραπεία | |
Χρησιμοποιόντας την μουσική και τους ήχους σαν μέσο, παροτρύνει το παιδί να ανακαλύψει και να βελτιώσει, κάθε ικανότητα που κατέχει, καθώς και να ενισχύσει κάθε νοητική, συναισθηματική, επικοινωνιακή ή φυσική του αδυναμία. |